Новини

Основні новини про локалізацію в Україні

  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування
  • Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування

Чернігівський автозавод. Як врятувати вітчизняне машинобудування

Сьогодні із колегами-депутатами відвідав Чернігівський автозавод, добре відомий своїми автобусами Еталон.

Це підприємство також випускає тролейбуси і вже має перший трамвай. Динаміка виробництва за останній рік: мінус 5%, тут зайнято 416 робітників, середня зарплата – близько 10 тис. грн. Чому не більше? Відповідь на це питання у відсутності скільки-небудь розумної політики держзакупівель продукції машинобудування.

ЧАЗ як лев бореться за перемогу у кожному тендері, навіть у тих, що явно виписані під іноземні компанії. А таких випадків останнім часом дедалі більше. Замовники, не соромлячись, в умовах допуску до тендерів висувають вимоги та прописують специфікації так, що іноземці одержують явну стартову фору. І, будете здивовані, Прозорро цьому не заважає. Саме через такі ситуації судові скандали зараз у розпалі у Києві, Тернополі, Миколаєві, Харкові.

Один із недавніх тендерів у Миколаєві дуже показовий. У ньому взяли участь білоруський МАЗ та Чернігівський Еталон. За 4,5 млн євро (кредит ЄІБ) білоруси були готові поставити 42 автобуси, а чернігівці майже вдвічі більше – 74. І це незважаючи на те, що специфікація дуже скидалася на конкретну модель іноземного автобуса. Попри очевидну арифметику переможцем було оголошено МАЗ.

Щоправда, відразу тендер було скасовано нібито у зв'язку зі складними відносинами України з Білоруссю. Тобто українського виробника у своїй же країні запросто позбавили перемоги. До речі, Чернігівський завод дає роботу ще понад 30 суміжним підприємствам. Вони також залишилися без замовлень.

Ось чому раніше у Чернігові випускали 250 автобусів на місяць, а зараз ледве 250 за весь рік.

І це не випадковість. Уряди інших країн надають своїм виробникам пільги для виробництва такої техніки та експортне фінансування для її продажу на зовнішніх ринках. І, на додаток, надійно захищають свій ринок від імпорту, тобто. від нас. Результат у числах. Нові імпортні тролейбуси минулого року займали частку 69% українського ринку, автобуси великого класу – 95%. І це за живих українських виробників у Чернігові, Львові, Черкасах, Луцьку, Запоріжжі, Дніпрі.

Повернути здоровий глузд у держзакупівлі міського транспорту та іншої складної машинобудівної техніки покликаний законопроект про локалізацію 3739. Його суть - вимога частки місцевої складової при публічних закупівлях міського транспорту, залізничної техніки та інших найменувань. Продовжуємо боротися за його ухвалення. Як уже писав, таку боротьбу за право розвивати власну промисловість ми ведемо не з ворогами, а з партнерами. Це засмучує, але не зупиняє.


Ще один нюанс, який показує абсурдність ситуації: муніципалітети під час закупівлі автобусів за кредитною програмою Європейського інвестиційного банку мають право заявляти 15% цінової преференції для українських виробників. Для країни та міст це вигідно, оскільки податки у разі виробництва в Україні залишаються у нашій країні, в т.ч. ПДФО – основне джерело доходів місцевих бюджетів. Але, крім мерії Одеси, ніхто чомусь цією преференцєю не користується. Шукатимемо шляхи це виправити.
Такі поїздки на промислові підприємства дозволяють побачити те, що не видно за фарбами презентацій та стінами київських кабінетів: Україні під різними пристойними приводами нав'язується деіндустріалізація. Зупинити її та запустити стимули для промисловості – складне, але найважливіше завдання. Продовжуємо працювати над нею.
Так, раніше вже прийнято закони зі стимулами для виробництва електротранспорту, перший із трьох законів щодо індустріальних парків, виділено кошти для поповнення статутного капіталу Експортно-кредитного агентства.


© 2022 Локалізація в Україні. Федерація роботодавців України. Усі права захищені. Сайт створено Dobreff Studio