У відповідь на його депутатське звернення Міністерство інфраструктури офіційно повідомило, що орієнтовний рівень локалізації локомотивів, переговори про покупку яких ведуться з французькою компанією, становить 15%.
Водночас, за словами депутата, вчора стало відомо, що Alstom поставить іспанському національному залізничному операторові Renfe 152 електропоїзди X'Trapolis з локалізацією 80%.
"Це не може сприйматися інакше, як демонстрацію зверхності та зневаги до України і "Укрзалізниці" як покупця. І до українських інженерів і робітникам у сфері виробництва залізничного транспорту. У разі необхідності затвердження цієї міжнародної угоди парламентом 15%-а локалізація зустріне критику народних депутатів. А чиновники, які ризикнуть підписати подібний договір, повинні бути притягнуті до відповідальності за шкоду національним економічним інтересам", – зазначив він.
Кисилевський підкреслив, що за даними Федерації роботодавців українські підприємства здатні забезпечити локалізацію імпортних локомотивів на рівні 50-55% з подальшим збільшенням цього показника протягом 2-3 років.
Зокрема, локалізацію випуску локомотивів в Україні можуть здійснювати Крюківський вагонобудівний завод, Миколаївський тепловозоремонтний завод, Львівський локомотиворемонтний завод, Запорізький електровозоремонтний завод, Полтавський тепловозоремонтний завод, Дніпровський електровозобудівний завод.
"Переговорам про 15% локалізації особливого цинізму додає той факт, що українські виробники залізничного транспорту проходять ймовірно гірший період за всі роки незалежності. Так, на Крюківському вагонобудівному заводі, флагмані галузі, за січень-лютий вироблено всього 70 вантажних вагонів – це в 6 з зайвим раз менше, ніж за січень-лютий минулого року. У цілому по Україні за даними Держстату випуск вантажних вагонів і платформ в січні-лютому 2021 року впав на 75%, тобто в 4 рази в порівнянні з січнем-лютим 2020 року – до 184 од.", – зазначив він.
За матеріалами "Українські новини".